Obchodní podmínky

VŠEOBECNÉ OBCHODNÍ PODMÍNKY Jakub Ploc – J Design

(dále jen „VOP“)

 

1. Vymezení pojmů

  1. Prodávajícím“ se rozumí Jakub Ploc, IČ: 10999311, se sídlem Ústecká 623/24, 390 001 Tábor
  2. Zákazníkem“ se rozumí vždy druhá smluvní strana, jež se zavazuje převzít níže definovaný Předmět prodeje a zaplatit Prodávajícímu za Předmět prodeje kupní cenu. Zákazník se zavazuje oznámit Prodávajícímu jakékoliv změny jeho adresy, sídla či jiných fakturačních údajů, jestliže je to zapotřebí k poskytnutí sjednaného plnění ze strany Prodávajícího. Zákazníkem je spotřebitel, nebo podnikatel. Spotřebitelem je každý člověk, který uzavírá Smlouvu mimo rámec své podnikatelské činnosti nebo mimo rámec samostatného výkonu svého povolání. Podnikatelem je osoba, která samostatně vykonává na vlastní účet a odpovědnost výdělečnou činnost živnostenským nebo obdobným způsobem se záměrem činit tak soustavně za účelem dosažení zisku.
  3. Objednávkou“ se rozumí objednávka platně učiněná Zákazníkem a potvrzená ze strany Prodávajícího, na základě které bude uzavřena kupní smlouva mezi Prodávajícím a Zákazníkem. V případě Smlouvy uzavírané elektronicky je Objednávkou elektronický formulář Prodávajícího, případně zadání poptávaného zboží prostřednictvím zákaznického účtu Zákazníka na internetových stránkách Prodávajícího.
  4. Smlouvou“ se rozumí vzájemné písemné ujednání uzavřené mezi Prodávajícím a Zákazníkem jako kupujícím, které je jako smlouva výslovně označeno, nebo v podobě Objednávky a jejího přijetí (potvrzení) jako shodných projevů účastníků smluvního vztahu o obsahu smlouvy, a to za podmínek ujednaných v těchto VOP. V případě Smlouvy uzavírané v provozovně Prodávajícího je Smlouva uzavřena podpisem Objednávky ze strany Prodávajícího a Zákazníka. 
  5. Předmětem prodeje“ se rozumí věc, jež má být na základě Smlouvy prodána Zákazníkovi ze strany Prodávajícího, tak, jak je uvedena a vymezena v Objednávce, a to zejména nábytek, ať již jeho jednotlivé kusy či sestavy, jeho jednotlivé části (díly) nebo příslušenství.
  6. Dodavatelem“ se rozumí fyzická nebo právnická osoba, od kterého Prodávající na základě uzavřené kupní smlouvy kupuje Předmět prodeje, jeho části, příslušenství, případně materiál k jeho výrobě.

2. Úvodní ustanovení

  1. Tyto VOP upravují práva a povinnosti Zákazníka a Prodávajícího při nákupu Předmětu prodeje v provozovnách Prodávajícího nebo distančním způsobem. 
  2. Provedením Objednávky Zákazník stvrzuje, že se seznámil s těmito VOP a že s nimi souhlasí. 
  3. Prodávající není povinen uzavřít Smlouvu s osobami, které dříve porušily závazky z obdobné smlouvy nebo závazky vyplývající z těchto VOP. Prodávající není povinen uzavřít Smlouvu, pokud zájemce o uzavření Smlouvy neakceptuje tyto VOP.
  4. Prodávající si vyhrazuje před uzavření Smlouvy se Zákazníkem stanovit případné další podmínky, nebo tyto podmínky stanovit odlišně. V případě souhlasu Zákazníka se takové podmínky považují za platně sjednané.
  5. Nelze-li Smlouvu uzavřít z důvodu vyprodání zásob předmětného zboží nebo nemožnosti dodání předmětného zboží z důvodů na straně Dodavatelů Prodávajícího, vyrozumí o tom Prodávající Zákazníka a po domluvě s ním bude Objednávka stornována nebo aktualizována.
  6. Vztahy mezi Prodávajícím a Zákazníkem se řídí právem České republiky, zejména zákonem č. 89/2012 Sb. (dále jen „Občanský zákoník“).
  7. Pro vznik Smlouvy je rozhodující výlučně potvrzení Objednávky Prodávajícím.
  8. Veškeré dodávky, včetně budoucích, se provádějí výhradně na základě těchto VOP. Tím se vylučuje použití nákupních podmínek, pokud nejsou výslovně Prodávajícím akceptovány. Za akceptaci se nepovažuje mlčení Prodávajícího k (byť opětovnému) dojití návrhu obchodních podmínek Prodávajícímu.
  9. Změny či doplňky Smlouvy vyžadují pod sankcí neplatnosti písemnou formu.
  10. Veškeré nabídky Prodávajícího jsou zásadně nezávazné, pokud je Prodávající výslovně neprohlásí za závazné.
  11. Veškerá výkresová dokumentace, která je případně zpřístupněna Zákazníkovi v souvislosti s jednáním o uzavření Smlouvy je duševním majetkem Prodávajícího a slouží výhradně pro potřeby Zákazníka. Zákazník není oprávněn tuto dokumentaci postoupit třetí osobě bez písemného souhlasu Prodávajícího.
  12. Požadavky Zákazníka vznesené po odeslání Objednávky nemusí Prodávající akceptovat, aniž by tím bez dalšího byl dán důvod pro odstoupení od Smlouvy.

3. Cena a platební podmínky

  1. Dohoda o ceně je považována za podstatnou podmínku, bez níž (nebo alespoň bez dohody o způsobu stanovení kupní ceny) Smlouva nenabude platnosti.
  2. Cena je stanovena ve Smlouvě, a to s přihlédnutím k internímu ceníku/katalogu Prodávajícího. Obsah interního ceníku/katalogu má pro Zákazníka pouze informativní charakter; Prodávající je oprávněn seznam zboží a ceny za zboží uvedené v interním ceníku/katalogu průběžně a jednostranně měnit, resp. aktualizovat. Prodávající nezaručuje správnost či úplnost interního ceníku/katalogu a Zákazník není oprávněn domáhat se uzavření Smlouvy na dodání zboží uvedeného v interním ceníku/katalogu nebo sjednání ceny za Předmět prodeje ve výši uvedené v interním ceníku/katalogu.
  3. Není-li ve Smlouvě uvedeno jinak, je kupní cena sjednaná ve Smlouvě uvedena odděleně pro Předmět prodeje a pro dopravu Předmětu prodeje a další náklady, jako jsou náklady na balení a manipulaci v souvislosti s přepravou. K ceně bude připočítána příslušná sazba DPH a případné další položky související s konkrétním smluvním ujednáním, včetně dalších daní či správních poplatků.
  4. Prodávající je oprávněn jednostranně měnit cenu Předmětu prodeje sjednanou ve Smlouvě také v případě, že dojde k výrazné změně ceny Předmětu prodeje, jeho částí, příslušenství nebo materiálu k jeho výrobě ze strany Dodavatele nebo v případě, kdy v průběhu od uzavření Smlouvy do doby úplného uhrazení ceny Předmětu prodeje dojde k poklesu kurzu Kč vůči Euro o více než 3%. Prodávající o těchto změnách vhodným způsobem (např. faxem, elektronickou poštou) Zákazníka informuje.
  5. Pokud není ve Smlouvě sjednáno jinak, hradí se platby způsobem určeným Prodávajícím, přednostně převodem na předem určený účet Prodávajícího.
  6. Platba se považuje za uhrazenou okamžikem připsání částky na bankovní účet Prodávajícího nebo stvrzeným přijetím hotovosti. Platby šekem nebo směnkou jsou považovány za uhrazené teprve připsáním předmětné finanční částky na bankovní účet Prodávajícího.
  7. Zákazník je povinen plnit své peněžité závazky vůči Prodávajícímu buď přímo Prodávajícímu nebo podle písemných pokynů Prodávajícího prostřednictvím jím určené banky, popř. osobě vybavené řádnou plnou mocí Prodávajícího pro předmětný případ.
  8. Platby provedené před splněním dodávky nejsou závdavkem, jehož zřeknutí se by opravňovalo k odstoupení od Smlouvy, ale jsou dílčími platbami na účet celkové kupní ceny.
  9. U plateb neprovedených včas může Prodávající bez dotčení jiných mu náležejících práv požadovat náhradu škody vzniklé prodlením v plné výši, nejméně však ve výši obvyklých úroků a provizí, které jsou požadovány bankami, zejména příslušnou bankou Prodávajícího. Navíc je Prodávající oprávněn účtovat úrok z prodlení za prodlení s úhradou dlužné částky, a to ve výši převyšující o 10 % diskontní sazbu banky Prodávajícího, platnou k prvnímu dni prodlení s úhradou předmětné pohledávky.

4. Dodací podmínky

  1. Zákazník přebírá Předmět prodeje v místě dodání uvedeném v Objednávce nebo Smlouvě. Není-li v Objednávce ani ve Smlouvě takové místo uvedeno, přebírá Zákazník Předmět prodeje na místě, které určí Prodávající, a to osobně nebo osobou (případně třetí stranou) jím pověřenou.
  2. U dodávek bez dovozu přechází nebezpečí škody na Předmětu prodeje na Zákazníka v okamžiku, kdy byla dodávka přistavena k přepravě nebo převzata Zákazníkem nebo osobou (případně třetí stranou) jím pověřenou.
  3. Je-li dle Smlouvy Předmět prodeje zasílán Zákazníkovi prostřednictvím smluvního dopravce, nese odpovědnost za ztrátu či poškození Předmětu dodání tento dopravce. Prodávající umožní Zákazníkovi uplatnit práva z přepravní smlouvy vůči dopravci. Při takovém odeslání nastanou účinky odevzdání Předmětu prodeje Zákazníkovi již předání Předmětu prodeje dopravci.
  4. Zákazník přebírá riziko změny okolností ve smyslu § 1764-1766 Občanského zákoníku.
  5. Lhůta pro dodání Předmětu prodeje bude stanovena ve Smlouvě dle dohody Prodávajícího a Zákazníka. Lhůta pro dodání Předmětu prodeje je stanovena individuálně pro každý jednotlivý případ, a to i v závislosti na kapacitách Prodávajícího, druhu a množství dodávaného zboží. Sjednaná dodací lhůta se přiměřeně prodlužuje v případech, kdy je dodávka zpožděna z důvodu nepředvídatelných nebo neovlivnitelných událostí, zejména nedostatku energie či surovin, stávce, výluce, úředním opatřením nebo zpožděním či výpadku subdodávek. 
  6. Prodávající negarantuje u veškerých Objednávek stejné dodací lhůty, a to ani v případě stejného druhu či množství objednaného zboží. Prodávající informuje Zákazníka o délce dodací lhůty před potvrzením Objednávky nebo současně s ním. V případě nesouhlasu s délkou dodací lhůty může Zákazník odstoupit od Smlouvy do dvou dnů. 
  7. Prodávající je oprávněn uskutečnit dodávku i před sjednaným termínem plnění.
  8. Dílčí dodávky jsou přípustné, není-li ve Smlouvě uvedeno jinak.
  9. Prodávající je povinen připravenost dodávky k odběru na požádání potvrdit. Dodržení dodacích lhůt je podmíněno splněním smluvních povinností Zákazníka.
  10. Dostane-li se Prodávající do prodlení s dodávkou delšího než jeden měsíc, je Zákazník oprávněn odstoupit od Smlouvy jako jen po marném uplynutí jím stanovené přiměřené (nejméně však čtrnáctidenní) dodatečné lhůty k dodání.
  11. Je-li stanovena lhůta k odběru, není Prodávající zavázán k dodávkám po jejím marném uplynutí. Zvláštní výzva Zákazníkovi k dodatečnému splnění povinností není povinností Prodávajícího. 

5. Výhrada vlastnictví

  1. Až do splnění s dodávkou spjatých nároků Prodávajícího vůči Zákazníkovi si Prodávající vyhrazuje vlastnictví k dodanému Předmětu prodeje.
  2. Je-li dodaný Předmět prodeje smíšen nebo spojen s jinými předměty, postupuje Zákazník ke dni uzavření Smlouvy své právo na vydání, vlastnické, resp. spoluvlastnické právo ke smíšenému předmětu nebo k novému předmětu na Prodávajícího a s řádnou obchodní péči pro něj smíšený nebo nový předmět uschovává.
  3. Zákazník není oprávněn Předmět prodeje pod vlastnickou výhradou dále zcizovat ani s ním disponovat (zastavovat nebo ručit tímto Předmětem prodeje třetím osobám) není-li ve Smlouvě uvedeno jinak.
  4. Při prodeji zboží pod výhradou vlastnictví třetím osobám je Zákazník povinen vyhradit si vůči němu vlastnické právo. Veškeré pohledávky náležející mu z dalšího prodeje nebo z jiného právního důvodu, postupuje předem Prodávajícímu k zajištění jeho pohledávek vůči Zákazníkovi a je povinen o tom informovat své dlužníky. Prodávající je oprávněn postoupené pohledávky inkasovat.
  5. Jsou-li pohledávky prodávajícího splatné, je Zákazník povinen inkasované částky uložit odděleně a ihned odvést Prodávajícímu. Zákazník musí Prodávajícímu sdělit ihned zásahy třetích osob do zboží podléhajícího vlastnické výhradě nebo do postoupených pohledávek. Eventuální náklady při zakročení hradí Prodávající.
  6. Při nedodržení platebních podmínek Zákazníkem, při podání návrhu na zahájení insolvenčního nebo konkurzního řízení proti Zákazníkovi, při zastavení plateb a při likvidaci firmy Zákazníka zaniká právo zaniká právo Zákazníka zpracovat a prodat zboží do své dispozice. Učiní-li tak Prodávající, má toto jednání Prodávajícího účinky odstoupení od Smlouvy, jen když to Prodávající jasně a výslovně prohlásí.
  7. Náklady na skladování, dopravu a jiné náklady vzniklé v důsledku zpětného převzetí Předmětu prodeje, jdou tíži Zákazníka. Zákazník je dále v tomto případě povinen na požádání Prodávajícího oznámit výše uvedené sjednané postoupení vlastnických práv a pohledávek dotčeným třetím osobám a poskytnout Prodávajícímu informace potřebné k uplatnění jeho práv vůči Zákazníkovi a vydat potřebné doklady.
  8. Prodávající je oprávněn připsat si ve svůj prospěch Předmět prodeje vzatý zpět na základě výhrady vlastnictví a místo účetní hodnoty může vyúčtovat cenu splatnou v den vrácení nebo cenu, které by mohl dosáhnout při zamýšleném použití či prodeji, přičemž náklady prodeje jdou v každém případě k tíži Zákazníka.

6. Odstoupení od Smlouvy

  1. V případě Smlouvy uzavřené distančním způsobem ve smyslu § 1820 a násl. Občanského zákoníku má Zákazník, který je dle účinných ustanovení zákona spotřebitelem, právo odstoupit od Smlouvy bez udání důvodu, a to do 14 dnů ode dne převzetí Předmětu prodeje. 
  2. Možnost odstoupit od Smlouvy nelze chápat jako možnost bezplatného zapůjčení zboží. Zákazník, který je spotřebitelem, v případě využití práva na odstoupení od Smlouvy musí Prodávajícímu vrátit veškerá plnění, která na základě Smlouvy získal. 
  3. Zákazník bere na vědomí, že pokud bude snížena hodnota Předmětu prodeje vráceného Zákazníkem, v důsledku nakládání s tímto Předmětem prodeje jinak, než je nutné s ním nakládat s ohledem na jeho povahu a vlastnosti, odpovídá Zákazník Prodávajícímu za toto snížení hodnoty Předmětu prodeje. Nárok na úhradu vzniklé škody (spočívající ve snížení hodnoty Předmětu prodeje) je Prodávající oprávněn jednostranně započíst proti nároku Zákazníka, který je spotřebitel, na vrácení kupní ceny.
  4. Do 14 dnů od odstoupení od Smlouvy je Zákazník, který je spotřebitel, povinen Prodávajícímu vrátit zakoupený Předmět prodeje. Předmět prodeje je třeba vrátit do provozovny Prodávajícího. Prodávající nemusí přijmout Předmět prodeje zaslaný mu na dobírku. Předmět prodeje je třeba zaslat kompletní, bez známek opotřebení či poškození způsobených Zákazníkem, a to v originálním obalu. Předmět prodeje musí být zaslán včetně kompletních dokladů a dokumentace.
  5. Náklady na vrácení Předmětu prodeje nese Zákazník.
  6. Prodávající je povinen Zákazníkovi vrátit částku plně odpovídající ceně Předmětu prodeje, pokud nedojde ke snížení hodnoty Předmětu prodeje, nejpozději do 14 dnů od chvíle, kdy mu bylo doručeno odstoupení od Smlouvy, a to stejným způsobem, jakým byla od Zákazníka přijata, případně jiným způsobem dle dohody stran. Nabízí-li Prodávající v rámci určitého způsobu dodání Předmětu prodeje několik možností, je povinen Zákazníkovi nahradit nejlevnější z nich; není však povinen vrátit přijaté peněžní prostředky Zákazníkovi dříve, než mu Zákazník Předmět prodeje vrátí.
  7. Zákazník je obeznámen s tím, že dle § 1837 Občanského zákoníku nelze za výše uvedených podmínek odstoupit zejména od Smlouvy o:
      • dodávce zboží, které bylo upraveno podle přání Zákazníka nebo pro jeho osobu,
      • dodávce zboží, které podléhá rychlé zkáze, jakož i zboží, které bylo po dodání nenávratně smíseno s jiným zbožím,
      • dodávce zboží v uzavřeném obalu, které Zákazník z obalu vyňal a z hygienických důvodů jej není možné vrátit.
  1. Pokud není ve Smlouvě uvedeno jinak, mohou smluvní strany s výjimkou výše uvedeného, odstoupit od Smlouvy pouze v případech podstatného porušení Smlouvy či v případech výslovně uvedených ve Smlouvě nebo v těchto obchodních podmínkách či v případech výslovně uvedených v právních předpisech, nelze-li se od nich odchýlit. Odstoupení je účinné dnem doručení písemného oznámení o odstoupení druhé smluvní straně.
  2. Podstatným porušením smlouvy se rozumí:
  • prodlení Zákazníka se zaplacením fakturované částky, které je delší než 30 dnů
  • prodlení Prodávajícího s uskutečněním dodávky delším než 90 dnů.
  1. Prodávající je oprávněn odstoupit od Smlouvy s účinky ke dni doručení projevu vůle obsahujícího odstoupení Zákazníkovi, pokud:
  • bylo příslušným insolvenčním soudem vydáno rozhodnutí o úpadku Zákazníka;
  • byl příslušným insolvenčním soudem zamítnut návrh na vydání rozhodnutí o úpadku, a to pro nedostatek majetku Zákazníka;
  • Zákazník zastavil své platby;
  • byl Zákazníkem podán insolvenčnímu soudu návrh na vydání rozhodnutí o jeho úpadku;
  • byl bezvýsledně veden výkon rozhodnutí nebo exekuce na majetek Zákazníka;
  • se Zákazník stane nespolehlivým plátcem ve smyslu o DPH.
  1. Prodávající je oprávněn odstoupit od Smlouvy rovněž v případě, že okolnost vyšší moci brání realizaci dodávky po dobu delší než 3 měsíce.

     

7. Záruka a odpovědnost za vady

  1. Předmět prodeje musí mít jakost vyplývající z ujednání ve Smlouvě, jinak vlastnosti obvyklé u příslušného druhu zboží. Smluvní strany si mohou ve Smlouvě sjednat odchylky od běžné jakosti a tyto odchylky promítnout do ujednání o kupní ceně.
  2. Reklamace množství nebo zjevných jakostních vad Předmětu prodeje je Zákazník povinen uplatnit u Prodávajícího nejpozději do 5 kalendářních dnů po převzetí Předmětu prodeje, není-li ve Smlouvě uvedeno jinak. Reklamace se považuje za včasnou, je-li v poslední den lhůty odeslána Prodávajícímu.
  3. Prokážou-li se jako odůvodněné nedostatky kvality Předmětu prodeje (v nimž platí také nedostatek v záruční listině uvedených zaručených vlastností) do 6 měsíců od přechodu odpovědnosti za vznik škody, provede Prodávající dle své volby opravu nebo náhradní dodávku vadného zboží. Zákazník je oprávněn požadovat při nezdařené opravě nebo náhradní dodávce dle své volby slevu z ceny nebo je oprávněn odstoupit od smlouvy.
  4. Práva z odpovědnosti za vady, pro které platí záruční doba, zaniknou, nebyla-li uplatněna v záruční době.
  5. Je-li Předmětem prodeje věc použitá, prohlašuje Zákazník, že ke stavu Předmětu prodeje, který odpovídá stáří a opotřebení Předmětu prodeje, Zákazník nemá žádné výhrady.
  6. Záruka za jakost se nevztahuje na vady zejména způsobené nesprávným zacházením s Předmětem prodeje, neodbornou údržbou Předmětu prodeje nebo jiným neodborným zásahem; za neodborné nebo nesprávné nakládání se považuje zejména nakládání s Předmětem prodeje v rozporu s dokumentací k Předmětu prodeje vyhotovenou Prodávajícím nebo Dodavatelem nebo nakládání v rozporu se Smlouvou nebo pokyny Prodávajícího nebo Dodavatele. 
  7. Je-li Předmětem prodeje věc použitá, Zákazník bere na vědomí, že na základě ustanovení § 2167 písm. c) Občanského zákoníku Prodávající neodpovídá u Předmětu prodeje jako věci použité za vady odpovídající míře používání nebo opotřebení, kterou Předmět prodeje měl při převzetí Zákazníkem.
  8. Prodávající neodpovídá za vady vzniklé v důsledku běžného opotřebení nebo nedodržení návodu k použití či jiných pokynů sdělených Zákazníkovi Prodejcem nebo jím pověřenou osobou.
  9. Prodávající není povinen nároku Zákazníka vyhovět, pokud prokáže, že ten před převzetím o vadě Předmětu prodeje věděl nebo ji sám způsobil.
  10. Prodávající se zavazuje uznat reklamaci pouze v případě, že Předmět prodeje bude Zákazníkem vrácen ve stavu, v jakém byl Zákazníkovi dodán, vyjma případů, kdy se vada objevila po použití Předmětu prodeje Zákazníkem, přičemž Zákazník nezjistil a nemohl zjistit tuto vadu před použitím Předmětu prodeje.
  11. V případě sporu o povahu a odůvodněnost reklamované vady mezi Prodávajícím a Zákazníkem je rozhodné stanovisko Dodavatele. Bez ohledu na ustanovení předchozí věty však Zákazník bude mít vůči Prodávajícímu nároky z odpovědnosti za vady nejvýše v rozsahu, v jakém může Prodávající uplatnit nároky z odpovědnosti za vady vůči Dodavateli.
  12. Ve všech případech okolností vylučujících odpovědnost (včetně nezaviněného zpoždění subdodávek, dopravních a/nebo podnikových poruch a podobných událostí vyšší moci, které naruší plnění smluvních povinností Prodávajícího), je Prodávající oprávněn od Smlouvy, aniž je povinen poskytnout Zákazníkovi náhradu škody.

8. Uplatnění reklamace

  1. Zákazník je povinen bezprostředně při dodání Předmětu prodeje zkontrolovat stav zásilky podle přiloženého přepravního listu/dodacího listu a odmítnout převzetí neúplné nebo poškozené zásilky. V případě neúplné nebo poškozené zásilky je Zákazník povinen ihned sepsat s dopravcem škodní protokol a neprodleně tuto skutečnost oznámit Prodávajícímu. Pokud je Zákazníkem převzetí zásilky stvrzeno podpisem v dokladech dopravce, nárok Zákazníka z odpovědnosti za vady spočívající v neúplné zásilce v menším množství nebo zásilce se zjevnými vadami zaniká.
  2. Zákazník je povinen spolu s reklamací vad Předmětu prodeje, popř. ve lhůtě stanovené Prodejcem, předložit reklamovaný Předmět prodeje a umožnit jeho prohlídku za účelem posouzení reklamované vady. Zákazník je povinen při reklamaci předložit záruční list či dodací list, pokud nahrazuje záruční list. Není-li Zákazník schopen doložit záruční ani dodací list, prokáže nabytí Předmětu prodeje dokladem o jeho nabytí. Zákazník je povinen v reklamaci uvést údaje z dodacího nebo záručního listu, případně dokladu o nabytí Předmětu prodeje, název Předmětu prodeje a specifikovat vady, které reklamuje. Zákazník je dále povinen v reklamaci uvést, jakého způsobu vyřízení reklamace se domáhá.
  3. V případě, že dodáním Předmětu prodeje s vadami bude Smlouva porušena podstatným způsobem, Zákazník má právo nápravu v souladu s příslušnými ustanovením Občanského zákoníku a podmínkami Prodejce a Dodavatele. V případě, že to bude možné, Prodejce si vyhrazuje právo napravit vady opravou nebo dodáním nového Předmětu prodeje bez vady. Podstatné je takové porušení Smlouvy, o němž strana porušující Smlouvu již při uzavření Smlouvy věděla nebo musela vědět, že by druhá strana Smlouvu neuzavřela, pokud by toto porušení předvídala.
  4. Zákazník je povinen vady oznámit bez zbytečného odkladu poté, co se o nich dozví.
  5. Reklamovaný Předmět prodeje je třeba doručit nebo předat na některou z provozoven Prodávajícího nebo na jiné místo, které bude Zákazníkovi ze strany Prodávajícího sděleno.

9. Závěrečná ustanovení

  1. Zákazník je oprávněn započíst pouze takové pohledávky, které jsou splatné, vymahatelné, nepromlčené, které nejsou mezi stranami sporné, a to pouze za předpokladu, že zápočet byl písemně odsouhlasen Prodávajícím. Prodávající je oprávněn započíst vůči Zákazníkovi jakékoli splatné pohledávky. Zákazník není oprávněn postoupit jakoukoliv pohledávku za Prodejcem na třetí osobu bez předchozího písemného souhlasu Prodávajícího.
  2. Zákazník dává Prodávajícímu souhlas k shromažďování a archivování osobních údajů o Zákazníkovi a o jeho nákupech. S těmito údaji je zacházeno výhradně dle zákonem stanovených postupů, jak je uvedeno níže.
  3. Údaje o Zákazníkovi jsou uchovávány v souladu s platnými zákony České republiky, zejména s Nařízením Evropského Parlamentu a Rady (EU) č. 2016/679 o ochraně osobních údajů ze dne 27.4.2016 (obecné nařízení o ochraně osobních údajů) a se zákonem č. 110/2019 Sb., o zpracování osobních údajů, v platném znění. Prodávající veškeré údaje získané od Zákazníka užívá výhradně pro vnitřní potřebu společnosti a zkvalitnění nabízených služeb. Výjimku představují externí Dodavatelé, kterým jsou údaje Zákazníka předávány v minimálním rozsahu, který je nutný pro bezproblémové dodání Předmětu prodeje.
  4. Zákazník souhlasí se zasíláním informací souvisejících se zbožím, službami nebo podnikem Prodávajícího na elektronickou adresu nebo korespondenční adresu Zákazníka a dále souhlasí se zasíláním obchodních sdělení Prodávajícím na elektronickou adresu či korespondenční adresu Zákazníka. 
  5. Zákazník souhlasí s ukládáním tzv. cookies na jeho počítač. V případě, že je nákup na webové stránce možné provést a závazky Prodávajícího ze Smlouvy plnit, aniž by docházelo k ukládání tzv. cookies na počítač Zákazníka, může Zákazník souhlas podle předchozí věty kdykoliv odvolat.
  6. Pokud Prodávající uvede při jednání se Zákazníkem či zájemcem o uzavření Smlouvy odkaz na všeobecné obchodní podmínky a/nebo obchodní podmínky, např. v nabídce, objednávce, potvrzení objednávky, návrhu smlouvy nebo v textu smlouvy, bude tento odkaz považován za odkaz na tyto VOP. Nabídka, objednávka, potvrzení objednávky a smlouva tvoří s těmito VOP ucelenou dohodu stran.
  7. Tyto VOP se mohou v případě dalších, v budoucnu uzavřených smluv odlišovat. Tím není dotčena tato Smlouva.
  8. Ustanovení těchto VOP upravují práva a povinnosti Prodávajícího a Zákazníka, pokud není v konkrétní Smlouvě dohodnuto, a v Objednávce potvrzeno něco jiného.
  9. Dohodne-li se Prodávající a Zákazník v konkrétní Smlouvě na jiných (odchylných) podmínkách, než jsou uvedeny v těchto VOP, pak se tyto VOP uplatní pouze subsidiárně. Případné obchodní podmínky Zákazníka platí pouze v případě, že s nimi Prodávající při uzavření Smlouvy vyjádřil svůj výslovný písemný souhlas. V případě, že obchodní podmínky Zákazníka podmiňují použití těchto VOP výslovným písemným souhlasem Zákazníka, uplatní se kolizní ustanovení § 1751 odst. 2 Občanského zákoníku.
  10. Je-li Zákazník spotřebitelem, uplatní se na něj ustanovení těchto VOP pouze v rozsahu neodporujícímu ustanovením určeným na ochranu spotřebitele, která jsou obsažena zejména v Občanském zákoníku.
  11. Jestliže jakýkoliv závazek nebo ujednání vyplývající ze Smlouvy je nebo se stane neplatným, nevymahatelným a/nebo zdánlivým, pak taková neplatnost, nevymahatelnost a/nebo zdánlivost neovlivní ostatní ujednání. Smluvní strany nahradí tento neplatný, nevymahatelný a/nebo zdánlivý závazek takovým závazkem, jehož předmět bude v nejvyšší možné míře odpovídat předmětu původního odděleného závazku. 
  12. Tyto obchodní podmínky jsou účinné od 18.2.2022 a Předmět prodeje je dodáván výhradně za výše uvedených podmínek.
  13. Znění obchodních podmínek může Prodávající měnit či doplňovat. Tímto ustanovením nejsou dotčena práva a povinnosti vzniklé po dobu účinnosti předchozího znění obchodních podmínek.
  14. Smluvní strany jsou povinny zachovávat mlčenlivost o skutečnostech, které při jednání o uzavření Smlouvy označily za důvěrné.
  15. Práva zákazníka ze Smlouvy nejsou bez eventuálního předchozího souhlasu Prodávajícího přenosná.